czwartek, 16 lutego 2012

Mglisty Billy - nocne zmory wychodzą z szafy

Ulubiony kot Billego - Tarzan nagle umiera. Billy nie mogąc się tym pogodzić wypowiada walkę śmierci i tym co się z nią kojarzy: potworom, duchom, makabrycznym stworzeniom, straszydłom z mrocznych opowieści. Oswaja rzeczywistość. W tym celu tworzy na przykład Dziwną i Niesamowitą Encyklopedię Kryptozoologii, z której możemy się dowiedzieć na przykład jak zmaterializować i pochwycić Formę Myślową, albo jak bronić się przed atakiem wampira.

W komiksie znajdują się również fragmenty wielce pouczającego magazynu Gazeta Osobliwości. W której poświęcono wiele miejsca takim zagadnieniom jak zabobony, duchy i parapsychologia.



Billy radzi sobie nie najgorzej w tym mrocznym świecie, pewnie dlatego, ze ma niezwykły dar ciemnowidzenia, dar, który dorośli dawno już zatracili:

"Dorośli to mordercy... Zabili w sobie dziecko, którym byli... Ich świat jest zbyt banalny, zbyt sztuczny... Zbyt przewidywalny... Wyobraźnia jest czymś nienamacalnym... Dlatego budzi w nich strach"


Jedna z bohaterek - Księżniczka z kałuży

Komiks Mglisty Billy otrzymał Nagrodę dla Najlepszego Komiksu Francuskojęzycznego w 2010 roku, nadawaną przez Instytut Francuski w Krakowie.

Komiks pożyczyłam od pewnej miłej pani. Cieszę się, że go przeczytałam, ale Mglisty Billy należy do tych komiksów, których nie muszę mieć w domu. Jak dla mnie jest trochę za makabryczny. Jeżeli jednak ktoś lubi taki sposób rysowania i opowieści rodem z opowiadań Edgara Alana Poe, to będzie zadowolony. Może tez zajrzeć na oficjalny blog autora komiksu: http://guillaumebianco.blogspot.com

Mglisty Billy : dar ciemnowdzenia / Guillaume Bianco
Post, 2001

3 komentarze:

  1. Ciekawe, naprawdę ciekawe. Nawet te makabryczne rysunki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Heh, właśnie dziś "oglądałam" na allegro, ale cena mnie odstraszyła. A to, co czytam wyżej, mnie ucieszyło - makabreska nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Agnes - Cena jak to ceny komiksów, niestety.
    Awiola - wybrałam takie mnie makabryczne ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...