wtorek, 21 lutego 2012

Polowanie na matkę - kolejna sprawa Archie Goodwina

Bogata wdowa znajduje na progu swojego domu niemowlę. Do kocyka chłopca ktoś doczepił kartkę z wiadomością: "Dziecko jest dla pani bo chłopiec powinien wychowywać się w domu ojca". Wdowa postanawia zwrócić się do najlepszego detektywa w Nowym Jorku - Nero Wolfa.

To już czwarta przeczytana przeze mnie powieść o detektywie Nero Wolfie. Nero jest bibliofilem, hodowcą storczyków, smakoszem i przede wszystkim genialnym detektywem. W jego domu mieszkają jeszcze dwie osoby: jego prawa ręka Archie Goodwin i niezwykle utalentowany kucharz Fritz. Potrawy serwowane przez Fritza to mógłby być zresztą temat na osobną książkę. Weźmy na przykład taką kaczkę we flamandzkim sosie oliwkowym. Zawsze kiedy akcja książki przenosi się do kuchni Fritza, to robię się głodna. Jak widać nie tylko ja. W 1949 roku w jednym z amerykańskich magazynów ukazał się taki oto rysunek satyryczny:


(Ty i twoje przepisy à la Nero Wolfe)

Jeżeli ktoś woli obejrzeć serial zamiast czytać książkę, to i owszem jest taka możliwość. A&E Network wyprodukowała serial: A Nero Wolfe Mystery oparty na powieściach Rexa Stouta. Zdjęcie z początku posta pochodzi właśnie z tego serialu. Niestety sama nie oglądałam, ale nadrobię to przy nadarzającej się okazji.

Na razie polecam książki. Polowanie na matkę wciąga i ma ten niespieszny sposób rozwiązywania sprawy, do którego już się przyzwyczaiłam i polubiłam. Jednocześnie nie ma tam żadnych brutalnych opisów. Dla mnie to duża zaleta.

Polowanie na matkę / Rex Stout
Tenten, 1992
s. 188

3 komentarze:

  1. Muszę sobie przed następnym spotkaniem biblionetkowym zamówić więcej Stouta, bo widzę, że warto. Idziesz jak burza! Jak Ci się udało znaleźć ten rysunek?

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie powieści, z wielką tajemnicą. Muszę mieć tą książkę....:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...