środa, 30 maja 2012

Pinokio - najpiękniejsza edycja świata

Zakup książki Pinokio z ilustracjami Roberta Innocentiego, wydanej przez wydawnictwo Media Rodzina marzył mi się od momentu jej wydania czyli od października ubiegłego roku. To właśnie ta edycja została uznana przez pismo "New Yorker" za najpiękniejszą edycję tej bajki jaką kiedykolwiek widział świat. 


Książkę kupiłam podczas tegorocznych Targów Książki w Warszawie. Specjalnie poprosiłam panią z księgarni o egzemplarz zafoliowany, żeby mieć pewność, że bezpiecznie dotrze do domu. Jednak nie wytrzymałam. W pociągu z Warszawy rozerwałam folię i mogłam podziwiać takie oto cudeńka:



Nie zawiodłam się. Książka jest prześliczna. Kolejna książka dla dzieci z mojej półki, której nie dałabym do ręki małemu dziecku. Mowy nie ma! Tak wiem, zła ciocia. A zresztą ta bajka zupełnie nie nadaje się dla małych dzieci.Jeżeli ktoś oglądał tylko wersję Disneya, to pewnie nie wie o czym teraz piszę. We wstępie przeczytałam, że w pierwotnej wersji Pinokio ginie powieszony przez Kota i Lisicę (tak właśnie to była ona!) Ale przecież nie dla historii kupiłam tę książkę, ale dla ilustracji, bo książki są do oglądania i podziwiania, a nie tylko do czytania. Pewnie dlatego też lubię komiksy.


Zdjęcia pochodzą ze strony wydawcy.


Pinokio
autor: Carlo Collodi
tłumacz: Jarosław Mikołajewski
Media Rodzina, 2011.



6 komentarzy:

  1. Mnie również marzy się ta książka. Ale tak sobie myślę, że chyba kupię i dochomikuję do gwiazdki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pewnie, trzeba sobie robić prezenty. Mnie się teraz marzy "Czarna kura" też Media Rodziny. Widziałaś? http://shop.mediarodzina.com.pl/catalogue/book/id/827/basnie-rosyjskie-gogol-puszkin-czechow-pogorielski-nos-kasztanka-czarna-kura-bajka-o-carze-saltanie

    OdpowiedzUsuń
  3. To cudowna książka - pięknie zilustrowana - myślę że chciałabym mieć coś tak pięknego w swoich zbiorach
    ZAPRASZAM NA MOJĄ PIERWSZĄ ROZDAWAJKĘ

    OdpowiedzUsuń
  4. wow! piękne ilustracje! chyba też to wydanie zakupię ;-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...